Wat doen we?

Al onze trajecten bij VAVO

Bij het VAVO Lyceum kun jij als (jong-)volwassene alsnog slagen voor je mavo-, havo- of vwo-diploma, of certificaten behalen. Dat kan in voltijd, deeltijd, overdag en ’s avonds, naast je werk of met een aanvullende opleiding. Wij bieden jou een maatwerktraject, met meer mogelijkheden dan het gewone voortgezet onderwijs. We helpen jou op weg naar de baan of opleiding die je voor ogen hebt.

even datlaatste zetje

Voor wie is het VAVO Lyceum van Twente?

Weet je het niet zeker?

Wat betekent dat precies?

We bieden trajecten op maat, met allerlei onderwijsvormen. Klassikale lessen met instructies en (examen)trainingen, zelfstandig werken onder begeleiding of online werkvormen via een elektronische leeromgeving. We kijken samen welke manier van lesgeven past bij jou, zodat je zo snel mogelijk klaar bent voor je examen.

Intensieve begeleiding

We kijken verder. Misschien heb je uitdagingen die studeren in de weg zitten. Daarom begeleiden we je intensief. Met bijlessen, maar ook op sociaal-emotioneel gebied. Daarnaast letten we goed op aanwezigheid, studievaardigheden, prestaties en resultaten. Jouw mentor is hierbij je eerste aanspreekpunt, maar ook opleidingscoördinatoren, decanen en het Loopbaancentrum denken graag met je mee.

Volwassen benadering

VAVO staat voor Voortgezet Algemeen Volwassenen Onderwijs. Dat betekent dat we jou op een volwassen manier benaderen. Jij bepaalt of jij meer uit je schoolcarrière haalt. Daarom verwachten wij dat je gemotiveerd bent, hard werkt en de absolute wil hebt om verder te komen. Daar hoort bij dat we samen duidelijke afspraken maken en nakomen, helder communiceren en verantwoordelijkheid nemen.

Voor wie is het VAVO Lyceum van Twente geschikt?

Het maakt niet uit wat je achtergrond is. Of je nou een laatbloeier bent, of met leervragen of -problemen zit. Het VAVO Lyceum is er voor iedereen die een diploma of certificaten wil halen en niet meer terecht kan op het reguliere voortgezet onderwijs.

Zoek het anders ff lekker zelf uit!

Deze leerlingen gingen je voor: